خرید کریو دانلود فیلم دانلود فیلم

dorkari
پیشرفت‌های فناوری در دهه‌های اخیر سبب تغییر ماهیت کار و در پی آن ورود مباحث و موضوعات جدیدی به عرصه‌ی سازمان و مدیریت شده است؛ یکی از این مباحث موضوع “دورکاری یا کار از راه دور” است.
دورکاری به عنوان یکی از موضوعات مطرح شده در دنیای امروز یک راه حل برای به کارگیری بهینه سرمایه‌های انسانی با استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی است. به کاگیری این ساز و کار مدیریتی در گرو نگاه جامع داشتن و در نظر گرفتن جنبه‌های بسیاری است.
هنگامی که از کار صحبت می‌کنیم تصوری که در ذهن ما نقش می‌بندد تصویری از تولید است. یعنی انجام فعالیت‌هایی که به خروجی قابل سنجش و لمس منجر می‌شوند. این کار می‌تواند در هر محلی اعم از یک کارخانه، یک زمین کشاورزی، یک اداره و … رخ بدهد.
صحبت از دورکاری به دو دسته از مباحث مرتبط می‌شود:
در یک طیف تاکید بر مکانی است که دورکاری در آن صورت می‌گیرد، در یک طیف دیگر تاکید بر تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی است.
دورکاران ابتدایی و اولیه به عنوان افرادی توصیف می‌شدند که احتیاجی به ارتباط با یک تیم کاری یا ارتباط با مشتری نداشتند و کسانی بودند که به تنهایی می‌توانستند کار کنند. اما امروزه همه چیز تغییر کرده است.این تغییرات که پیامد بهبود در وسایل الکترونیک کار و تکنولوژی است، انواع جدیدترین از دورکاری را فراهم ساخته است. امروزه کارکنان بدون ابزار آلات الکترونیک محال است که بتوانند و قادر باشند مسئولیت‌هایشان را به انجام برسانند.
دورکاران در قرن بیست و یکم به فاصله محدود نمی‌شوند و می‌توانند هر وظیفه‌ای را از محل دور به نحوی انجام دهند که انگار در اداره هستند.
در عرصه دورکاری نقش مدیران مجازی با مدیران سنتی بسیار متفاوت است.
در قرن صنعتی مدیران به دنبال معیارهای کمی برای سنجش کار بودند ولی اکنون در عصر اطلاعات تمرکزها بر محور شاخص‌های کیفی است.
در ایران با تصویت آیین‌نامه دورکاری شامل 17 ماده و تقدم زنان کارمند مخصوصا مادرانی که فرزند خردسال و یا معلول دارند و خود یا اعضای خانواده آنان مواجه با بیماری‌های خاص هستند، این موج وارد کشور شد.تبیین پدیده

دورکاری با رویکرد تئوریک

مطالعات نشان می‌دهد که همه رفتارهای انسان‌ها مبتنی بر الگوهای ذهنی و تئوری‌هاست؛ این الگوهای ذهنی و تئوری‌ها دو گونه‌اند:

الگوهای ذهنی و تئوری‌های شخصی، ضمنی و غیررسمی
لگوهای ذهنی و تئوری‌های غیرشخصی، صریح و رسمی
الگوهای ذهنی و تئوری‌های شخصی، ضمنی و غیر رسمی، محصولی آزمون و خطا، پالایش نشده، جزئی غیرنظام‌مند و غیر قابل تعمیم هستند و دانش سطحی و عامیانه را شکل می‌دهند ولی الگوهای ذهنی و تئوری‌های غیرشخصی، صریح و رسمی از محک آزمون برآمده، نقدپزیر، مبرهن، کلی، نظام‌مند و قابل تعمیم هستند و دانش عمیق و عالمانه‌ای را شکل می‌دهند که امروز از آن به عنوان یک سرمایه یاد می‌شود؛ از این رو از آنجا که هیچ چیزی در سازمان بهتر از یک تئوری خوب وجود ندارد، درک و فهم و شناخت تئوری‌ها، ضعف و قوت آنها به کارگیریشان در سازمان ضرورتی اجتناب‌ ناپذیر به شمار می‌آید. تئوری‌ها، ضعف و قوت آنها و به کارگیرشان در سازمان ضرورتی اجتناب ناپذیر به شمار می‌آید.
سه تئوری راهگشا در این زمینه عبارتند از:
تئوری ذی‌نفعان
تئوری کاگزاری
تئوری هزینه‌های داد و ستد

تئوری ذی‌نفعان

هرگونه مذاکره و بحث پیرامون مزایا، چالش‌ها و موانع دورکاری باید با توجه به ویژگی‌ها و منافع ذی‌نفعان صورت بگیرد. صاحب‌نظران بر این باورند که سازمان‌ها مسئول خلق ارزش برای همه ذی‌نفعان شامل کارکنان سازمان، مشتریان و جامعه هستند و مشارکت این سه در تعیین جهت‌گیری‌ها، اولویت‌ها و باید و نبایدهای سازمانی که در آن منافع دارند حق مسلم آنهاست؛ از این رو اگر چه مشتریان به طور ویژه باید در کانون توجه باشند ولی مسئولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها ایجاب می‌کند که مشتری محوری را در گستره وسیع‌تری مورد توجه قرار دهند و همین موضوع است که به طور اجتناب ناپذیر بر ضرورت به کارگیری تئوری ذی‌نفعان در رابطه با دورکاری دلالت دارد.
ذی‌نفعان مرتبط با دورکاری را می‌توان شامل کارگزاران،مخابرات، آژانس‌های عمومی، مشاوران و … دانست.dorkaran

این مبحث در طی روزهای آتی تکمیل خواهد شد …

ارجاع به بخش دوم دورکاری در نظام اداری >>>

گردآوری و تالیف : راه‌کار سرزمین هوشمند

بدون دیدگاه

شما اولین دیدگاه را ثبت کنید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

لطفا نام خود را وارد کنید لطفا آدرس ایمیل معتبر وارد کنید. لطفا پیغام خود را وارد کنید.
خرید vpn خرید کریو خرید کریو دانلود فیلم خارجی دانلود آهنگ ایرانی دانلود فیلم خرید vpn دانلود فیلم خرید vpn خرید vpn خرید کریو Google
خرید vpn خرید کریو خرید کریو دانلود فیلم خارجی دانلود آهنگ ایرانی دانلود فیلم خرید vpn دانلود فیلم خرید vpn خرید vpn خرید کریو Google